יום שבת, 30 באפריל 2011

מפגשים 7 ו 8


מפגש 7
אני אתחיל מהעיקר, כי כנראה לא תגיעו לסוף ...
מה שלי היה חסר במפגש, ובכלל בקורס, זה שאני מבין את הבעייתיות בניהול ידע, מבזבז זמן, חוזר על עבודה שכבר נעשתה, ממציא גלגלים מחדש, ובכל זאת, למעט קהילת ה matlab שהוזכרה ברפא"ל, לא ראיתי יישום פרקטי טוב של ניהול הידע בארגונים במהלך הקורס.
נקווה שיגיע בהמשך ...

ועכשיו קצת על המפגש

במפגש הזה היו כמה נקודות
למדנו והכרנו קהילות ידע. היו סוגים שונים של קהילות ידע, קהילות טכניות, זמניות לפי פרויקט או קבועות.
אהבתי את הדוגמאות של למידה בחברותא בישיבה, או ישיבה סביב שולחן הסדר וקריאת ההגדה כדוגמא לקהילת ידע ומולן את תוכנת waze כקהילת ידע מודרנית.
נגענו שוב בבעיות השונות של ניהול הידע בארגונים:
בעובדה שכל פעם מחדש ממציאים את הגלגל, בתוך אותו הארגון, אם כי חושבים שהפעם נמציא אותו יותר טוב או מפני שלא מוצאים את תיעוד ההמצאה בפעם הקודמת. חוזרים על אותן הטעויות שוב ושוב כי אין תחקור מעמיק, ואם יש תחקור אין יישום של המסקנות (נשמע מאוד מוכר).
היה לי קצת מוזר שקהילת ידע היא של 15 – 20 איש. זו קהילה קטנה, של מומחים, יש אצלנו בעבודה "פוליטבירו" של כמה וכמה דוקטורים רוסיים עם המון ידע מקצועי שיושבים כל בוקר על הקפה ומדברים גם על עבודה. אם היו יוצרים ברשת קהילת ידע וירטואלית, הם אולי היו המנהלים ובעלי זכות הכתיבה, אבל עשרות מהנדסים היו ניגשים לידע המפורסם, שואלים שאלות ומעלים הערות. דרך אגב, מההיכרות שלי עם חלק מהם, תיעוד זה לא הצד החזק שלהם. יש אחת מהן שבאופן אישי אני חושב שהמפעל לפסיד המון כשהיא תצא לפנסיה, וזה יקרה בשנתיים שלוש הקרובות.
ראינו דוגמא מאלביט שם הסמנכ"ל יצר קהילות ידע (והוא מגיע למפגשים, לכן כולם צריכים להגיע), דוגמא אחרת שדיברה אלי יותר הייתה קהילת Matlab שקיימת ברפא"ל, אני נעזר בפורומים באינטרנט לצרכי עבודה ולימודים ב Matlab. אני בטוח שמה שאני כותב בעבודה כבר כתבו לפני.
אלי הביא דוגמא לכך שרוב האנשים נעזרים באינטרנט ולא ברשת המפעלית, למרות שיש שם המון ידע, רק שלאף אחד אין מושג איפה הוא.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה